امروز : دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

3:32 PM 1402/06/14 تعداد بازدید: 279
نشست صميمي مديركل شيلات سيستان و بلوچستان با تشكلهاي صيادي حوزه شرق و غرب سواحل مكران


به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان عطاءاله رئيسي مديركل شيلات استان با تشكلهاي صيادي حوزه شرق و غرب سواحل مكران ديدار و گفتگو كرد.

در اين نشست رئيسي ضمن گراميداشت هفته دولت به اهيمت صيد و صيادي و جايگاه آن در سواحل شرق و غرب استان اشاره كرد و گفت: صيد و صيادي از محورهاي اساسي توسعه و اشتغال پايدار در سطح استان بوده كه استمرار اين پايداري در اشتغال و توسعه نيازمند حمايت همه چانبه از قشر پرتلاش جامعه صيادي مي باشد.

وي با پرداختن به مسائل و مشكلات جامع صيادي ادامه داد: بدون شك رسيدگي به مشكلات جوامع صيادي موجب توسعه و رونق صيد و صيادي و افزايش رضايتمندي فعالان در اين عرصه  و تقويت منابع در آمدي شركتهاي تعاوني مي شود.

مديركل شيلات سيستان و بلوچستان در راستاي رسيدگي به مهمترين مسائل و مشكلات جوامع صيادي و رفع آنها اظهار داشت:

  - رفع مشكل لايروبي اسكله رمين، عقد قرارداد جديد و تعيين پيمانكار براي شروع عمليات لايروبي و همچنين لايروبي اسكله هفت تير توسط اداره كل بنادر و دريانوردي استان، توسعه و احداث بندر صيادي [_] توريستي تيس توسط سازمان منطقه آزاد چابهار نيز در دست اقدام مي باشد.
-   
-  مشكل موافقت اصولي قايقهاي صيادي با توجه به تصويب مهلت يكساله تبديل موتورهاي دوزمانه به چهار زمانه در هيئت دولت، تعداد 300 فقره موافقت اصولي كه قبلا صادر شده بود تا تاريخ 10/12/1402 بمنظور دريافت پروانه بهره برداري صيد تمديد شد.
-  پيگيري لازم در خصوص عضويت تمامي شناورهاي صيادي در يكي از شركتهاي تعاوني صيادي در حال انجام است.

-  انعكاس درخواست صيادان مبني بر تعديل تعرفه هاي ابلاغي در سال جديد به سازمان شيلات ايران در دست اقدام مي باشد.
-  پيگيري لازم جهت تخصيص مجوز به شناورهاي فاقد مجوز كلاس لنج نيز در حال انجام مي باشد.

در پايان عبدالرحمن پارسا مسئول هماهنگي امور معاونت صيد اداره كل شيلات استان نيز با توجه به شروع فصل صيد و تقدير و تشكر از جوامع صيادي و آرزوي موفقيت آنان تا پايان فصل صيد بر برگزاري به موقع مجامع شركتهاي تعاوني صيادي و بروز رساني آنها، رعايت الزامات iotc، توسط شناورهاي صيادي، پيگيري مسائل و مشكلات كليه بنادر صيادي تأكيد وِيژه كرد. 

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)