امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:55 AM 1401/10/21 تعداد بازدید: 435
سيد حسين حسيني معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در بازديد از‌ مجتمع چند منظوره كشت و صنعت مكران اظهار كرد: صنعت شيلات در سواحل سيستان و بلوچستان ظرفيتي بسيار ارزشمند است كه قابليت توسعه و  سرمايه گذاري دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان، حسيني گفت: از آنجايي كه اقتصاد و معيشت مردم ساحل نشين به دريا وابسته است، با سرمايه گذاري در حوزه هاي شيلاتي و بويژه آبزي پروري ميتوان به ارز آوري، ايجاد معيشت و اشتغال پايدار مردم منطقه كمك كرد.

رئيس سازمان شيلات ايران تصريح كرد: براساس مطالعات صورت گرفته، بيش از 60هزارهكتار از سواحل سيستان و بلوچستان قابليت پرورش ميگو و نزديك به 200هزارتن پرورش ماهي در قفس در دريا را دارد.

حسيني افزود:  باتوجه به زيرساخت هاي بندري و‌ شيلاتي كه در اين منطقه وجود دارد، امكان توسعه منطقه هاي تلاقي به سمت بندر شهرها نيز وجود دارد كه در كنار توليد پايدار ميتوان به ارائه خدمات شهري و در نتيجه توسعه شهرها، سواحل و بويژه توسعه سواحل مكران كه از فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) است هم كمك كرد.

رئيس سازمان شيلات ايران ادامه داد: شركت كشت و صنعت مكران يك صنعت چند منظوره و چند وجهي در حوزه كشاورزي است كه علاوه بر توليدات گلخانه اي بويژه ميوه هاي گرمسيري، در زمينه هاي آبزي پروري از جمله پرورش ميگو و پرورش ماهي در قفس با بكار گيري تكنولوژي‌هاي نوين مشغول به فعاليت ميباشد و از اين طريق نقش بسزايي در توسعه سواحل مكران دارد.

سيد حسين حسيني خاطر نشان كرد: لازمه داشتن يك توليد پايدار و موفق، قرارگيري خوشه هاي توليد در كنار هم مي باشد، به طوريكه تكامل زنجيره ارزش افزوده در آن ديده شود و خوشبختانه اين موضوع در مگا پروژه حوزه كشاورزي كشت و صنعت مكران كاملا مشهود بوده و در دستور كار قرار گرفته است.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)