امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:23 AM 1400/09/25 تعداد بازدید: 142

  به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان يازدهمين سالگرد حادثه تروريستي تاسوعاي حسيني و روز چابهار به منظور گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين حادثه تروريستي امروز 24 آذر ماه 1400 با حضور اقشار مختف مردم شيعه و سني ، مسئولين و خانواده شهدا در مسجد امام حسين عليه السلام اين شهرستان برگزار شد.


محمد شهلي بر مديركل شيلات استان با حضور در اين مراسم يادبود بيان داشت: شهدا بالاترين پاداش و مزد را كه همان شهادت در راه خداوند است را كسب كرده اند و جاودانه شده اند و احترام به خون شهدا براي ما خيلي ارزش دارد و تمام موفقيت هايمان در صحنه هاي مختلف به بركت خون شهداست.

وي در ادامه ضمن محكوم كردن اين جنايت تروريستي و هولناك، بيان داشت كه هدف دشمنان از اين اعمال ،ايجاد تفرقه ،شكستن و از بين بردن وحدت بين شيعه و سني بود اما اين تير دشمنان به سنگ خورده چرا كه در اين حادثه برادران و خواهران شيعه و سني، خونشان در هم آميخته شد و در كنار هم به شهادت رسيدند؛ آن هم توسط كساني كه هم دشمن شيعه اند هم دشمن سني و هدفي جز ايجاد اختلاف در بين برادران و خواهران مسلمان ندارند.
و اين حادثه نه تنها تفرقه، ميان مسلمانان وارد نكرده بلكه مردم ما چهره پليد دشمنان را بهتر شناخته و اتحاد و وحدت ميان مردم بيشتر و محكمتر شده است.

ايشان با بيان اينكه 24 آذر سال 1389 يادآور شهادت عزاداران تاسوعاي حسيني در شهر چابهار است، خاطرنشان كرد: بايستي مظلوميت شهدا و مجروحان اين حادثه دلخراش و ياد و خاطره شهدا را كه واقعا كربلاي امام حسين بود  زند   نگهداشت و با برگزاري مراسم و برنامه‌هاي فرهنگي و يادواره‌هاي شهدا ياد آنان و مظلوميتشان  را نمايان كنيم.

وي در پايان ادامه داد: در همين راستا و به پاس قدرداني از ايثار و شهادت شهروندان چابهاري در روز تاسوعاي حسيني، 24 آذر ماه به عنوان روز ملي شهداي شهرستان چابهار نامگذاري شده است.

روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)