امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/01

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:52 PM 1400/08/06 تعداد بازدید: 90
با انجام برداشت ميگو از مجتمع پرورش ميگوي شهيد صنعتي گواتر و يكي از واحدهاي گلخانه اي پرورش ميگوي متعلق به شركت كشت و صنعت مكران واقع در گورديم، فعاليت پرورش ميگو در نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان در سال جاري به پايان رسيد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان، آبزي پروري و بويژه آبزي‌پروري ميگو در نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان در۴  شهرستان زرآباد، كنارك، چابهار و دشتياري، ظرفيت‌ها و پتانسيل هاي  قابل توجهي را به لحاظ توليد و تامين پروتئين با كيفيت و به تعبيري امنيت غذايي و همچنين ايجاد اشتغال، به خود اختصاص داده است كه از مزيت هاي اين مناطق به شمار مي آيد و با استعانت از خدواند متعال، فعال سازي اين ظرفيت ها مي تواند نقش بسزائي در توسعه اقتصادي، اجتماعي و امنيتي در سطح منطقه و كشور داشته باشد. 
بنا به گزارش معاونت آبزي پروري شيلات استان سيستان و بلوچستان:
در سال جاري مجتمع پرورش ميگو ي شهيد صنعتي گواتر در شهرستان دشتياري  با زير كشت بردن  642 هكتار از اراضي سايت گواتر و ذخيره سازي 90 ميليون پست لارو ميگو فعاليت خود را آغاز كرد و در نهايت منجر به  برداشت  1090  تن ميگو گرديد. كه بخشي از ميگو هاي توليد شده به بازارهاي داخلي ارسال و بخشي ديگر به كشور هاي عمان وامارات صادر گرديد.
شركت كشت و صنعت مكران نيز به صورت پايلوت، يكي از واحد‌هاي گلخانه اي خود را در زمينه ي پرورش متراكم ميگو، با نظارت شيلات استان سيستان و بلوچستان، همكاري اداره دامپزشكي شهرستان چابهار و مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار،  در 45 استخر گلخانه اي به مرحله اجرا در آورد كه در نهايت حدود 20 تن ميگو از اين استخرها برداشت نمود. اين شركت در منطقه گورديم واقع در شهرستان كنارك طرح هاي متنوعي از كشاورزي، پرورش ميگو، پرورش ماهي در قفس و.. را در دست پيگيري و اجرا دارد.
شايان ذكر است با اقدامات عمراني انجام شده و در دست اقدام در مجتمع پرورش ميگوي شهيد صنعتي گواتر و در صورت تكميل و راه اندازي مجتمع پرورش ميگوي پريسان در منطقه رورديك واقع در شهرستان دشتياري و نيز با فعاليت حداكثري مجتمع كشت و صنعت مكران در شهرستان كنارك، در سال هاي آتي شاهد افزايش قابل توجهي از اشتغال زايي، سطح زير كشت حداكثري و توليد بالاي ميگو خواهيم بود.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)