امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

7:34 AM 1400/05/19 تعداد بازدید: 130
برداشت ميگو از مجتمع پرورش ميگو شهيد صنعتي گواتر، نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان دشتياري آغاز گرديد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان،  حميدرضا نصيري معاون آبزي‌پروري شيلات استان با اعلام خبر آغاز برداشت ميگو از مزارع مجتمع پرورش ميگو شهيد صنعتي گواتر، عنوان داشت در سال جاري با اقدامات صورت گرفته و همت بهره برداران سخت كوش ميگو و تلاش جمعي شيلات، دامپزشكي و تحقيقات شيلات كه در قالب كارگروه و كميته فني ميگو استان صورت گرفت بيش از ۶۴۰ هكتار از مزارع پرورش ميگو مجتمع گواتر زيركشت قرار گرفتند.

  نصيري اظهار اميدواري كرد در سال آتي با توجه به اقدامات زير بنايي شيلات در مجتمع گواتر و ان شاا.. ورود مجتمع‌هاي پرورش ميگو روديك و كشت و صنعت مكران (گورديم) به فرآيند توليد و پرورش ميگو، شاهد افزايش قابل توجهي در سطح زير كشت و توليد ميگو در نوار ساحلي جنوب استان خواهيم بود.

وي افزود:  اقدامات مناسب بهره برداران ميگو در خصوص آماده‌سازي مزارع و همچنين فعاليت مراكز تكثير ميگو با همكاري هاي سازنده با مجموعه دامپزشكي استان و بويژه ادارات دامپزشكي شهرستانهاي چابهار و كنارك،  همچنين  مشاوره ها وكمك هاي فني كارآمد مجموعه مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار در كنار اقدامات زير بنايي شيلات استان و راهبري صنعت در قالب كارگروه و كميته فني به قرار گرفتن مديريت صنعت در مسير صحيح كمك شاياني نموده است.

نصيري در ادامه بيان داشت، برداشت ميگو تا شهريورماه ادامه خواهد داشت و ان شاا.. پيش بيني مي گردد در پايان بيش از ۱۲۰۰ تن ميگو برداشت شود.

  نصيري در پايان عنوان داشت در سال جاري بيش از ۱۰۰۰ هكتار از مزارع پرورش ميگو شهيد صنعتي گواتر آماده فعاليت بودند كه مباحثي همچون نوسانات قيمت ارز و به نوعي بي ثباتي شرايط اقتصادي كشور، بالا رفتن قيمت نهاده ها و هزينه هاي توليد، مسائل و مشكلات در تامين پست لارو (بچه ميگو) به موقع و... باعث شد تمام اراضي آماده تحت كشت قرار نگيرند اما علي رغم مسائل و مشكلات مذكور در سال جاري بيش از ۵۰ درصد افزايش سطح زير كشت نسبت به سال گذشته داريم.

گفتني است: آبزي پروري و بويژه آبزي‌پروري ميگو در نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان  در ۴ شهرستان زرآباد، كنارك، چابهار و دشتياري ظرفيت‌هاي قابل توجهي را به لحاظ توليد و تامين پروتئين با كيفيت و به تعبيري امنيت غذايي و همچنين ايجاد اشتغال را دارد و از مزيت هاي منطقه بوده كه ان شاا... فعال سازي ظرفيت‌هاي آبزي پروري مي تواند در توسعه اقتصادي، اجتماعي و امنيتي منطقه و كشور نقش بسزائي داشته باشد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)