امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:27 AM 1400/05/19 تعداد بازدید: 448
پرورش ميگو به صورت آزمايشي در سيستم گلخانه ايي توسط  شركت كشت و صنعت مكران در منطقه گورديم شهرستان كنارك در حال اجرا مي باشد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان، حميد رضا نصيري معاون آبزي پروري شيلات استان از اجرايي شدن پرورش ميگو در سيستم گلخانه ايي به صورت پايلوت( آزمايشي ) توسط  شركت كشت و صنعت مكران در منطقه گورديم شهرستان كنارك خبر داد.
وي افزود: شركت كشت و صنعت مكران يك مجموعه توانمند و با برنامه در حوزه كشاورزي و شيلات بوده كه در طي چند سال گذشته پس از بررسي هاي كارشناسي در منطقه گورديم شهرستان كنارك طرح توسعه كشاورزي و شيلات خود را دنبال مي كند كه در حوزه شيلات اهم برنامه هاي توسعه اي اين شركت شامل  تكثير و پرورش ميگو، پرورش ماهيان دريايي در قفس، فرآوري آبزيان و.. مي باشد و عمليات ساخت مزرعه پرورش ميگو در حدود ۷۵۰ هكتار در منطقه گورديم شهرستان كنارك در حال اجرا مي باشد و ان شاا... در سال آتي آماده بهره برداري خواهد بود.
نصيري در ادامه بيان داشت:  در ساخت مزرعه پرورش ميگو شركت مذكور مباحثي همچون عمق متناسب استخرها، تخليه مركزي، مكانيزاسيون، استخر رزروار، استخر مديريت پساب، سيستم نرسري در گلخانه و...  در طراحي و اجرا رعايت مي گردد و يك مزرعه بروز رساني شده و با نگاه افزايش ضريب موفقيت فني و بهداشتي توليد ميگو و به نوعي با نگاه پايدار به توليد ميگو مي باشد.
نصيري در پايان گفت: با توجه به آمادگي يكي از واحد هاي نرسري، بمنظور بررسي  عملكرد و آزمايش سيستم بصورت پايلوت جهت پرورش ميگو بصورت گلخانه ايي و در تانك عمليات ذخيره سازي با هماهنگي هاي لازم و اخذ مجوزهاي مربوطه از ماه گذشته آغاز  و در حال پيگيري مي باشد.
  ان شاا... با تكميل و فعال سازي كامل مجموعه آبزي پروري شركت كشت و صنعت مكران، سهم قابل توجهي در ايجاد اشتغال و توليد ميگو و ماهي و توسعه منطقه را خواهد داشت.
گفتني است: آبزي پروري ميگو در نوار ساحلي جنوب استان سيستان و بلوچستان  در سه شهرستان كنارك، چابهار و دشتياري ظرفيت‌هاي قابل توجهي را به لحاظ توليد و تامين پروتئين با كيفيت و به تعبيري امنيت غذايي و همچنين ايجاد اشتغال را دارد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)