امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

7:42 AM 1400/04/29 تعداد بازدید: 198
نماينده ولي فقيه در اداره كل شيلات استان در پيامي فرارسيدن دو روز بزرگ ديني، نهم ذي‌الحجه‌، روز پرفضيلت و معنوي عرفه و دهم ذي‌الحجه‌، روز عيد سعيد قربان را تبريك و تهنيت گفت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات  استان سيستان و بلوچستان حجت الاسلام والمسلمين سيد علي سجادي  در پيامي فرارسيدن دو روز بزرگ ديني، نهم ذي‌الحجه‌، روز پرفضيلت و معنوي عرفه و دهم ذي‌الحجه‌، روز عيد سعيد قربان را تبريك و تهنيت گفت. 
؛ متن پيام به اين شرح است:
باسمه تعالي

دل در جوشش ناب عرفه، وضو مي‌گيرد و در صحراي تفتيده عرفات، جاري مي‌شود، آنجا كه ايوان هزار نقش خداشناسي است. لب‌ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هايمان بارش باران توبه را طلب مي‌كنند. دل، بيقرار روح عرفات حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) شده است. پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضريح اجابت، تصوير مي‌دهد و اين صحراي عرفات است كه با كلمات روحبخش دعاي امام حسين(عليه السلام) و اشك عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش مي‌كند.

مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) در اهميت دعاي عرفه فرموده اند:
در دعاي عرفه بهترين مطالبات و خواسته ها براي انسان مطرح مي شود كه اگر اينها را از خدا بخواهد و بگيرد مي تواند براي او سرمايه باشد.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است: عيد قربان پاك‌ترين عيدها است، عيد سرسپردگي و بندگي است. عيد برآمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن خويش است. عيد قربان عيد نزديك شدن دل‌هايي است كه به قرب الهي رسيده‌اند. عيد قربان عيد بر آمدن روزي نو و انساني نو است. عيد قربان از آن رو عيد ناميده شده است كه بندگان را از تعلقات رهانيده و مهياي عروج مي‌سازد.
اينجانب ضمن گراميداشت  روز نهم ذي‌الحجه‌، روز پرفضيلت و معنوي عرفه و  روز دهم ذي‌الحجه‌، عيد سعيد قربان  ، براي تمامي عزيزان توفيق عبادت و بهره مندي از فيوضات را از درگاه يكتاي عالم خواستارم.

سيد علي سجادي
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه
در اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)