امروز : جمعه 10 فروردین 1403 بروزرسانی:1402/12/27

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

2:40 PM 1401/02/28 تعداد بازدید: 385
سردار حسين دهقان مشاور مقام معظم رهبري و دبير اجرايي شوراي توسعه سواحل مكران به اتفاق هيأت همراه از كارگاه تكثير و پرورش مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار بازديد نمودند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات سيستان و بلوچستان، محمد شهلي بر مديركل شيلات استان پيرو جلسه اختصاصي با سردار دهقان و هيأت همراه در خصوص بررسي راهكاري توسعه سواحل مكران و رفع موانع موجود ضمن تشريح وضعيت شيلات منطقه زمينه بازديد از كارگاه تكثير و پرورش مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار را فراهم آورد.
وي هدف از اين بازديد را هم افزايي و تعاملات پژوهشي با مركز در راستاي تحقق شعار سال ( توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين) با عنايت به منويات مقام معظم رهبري بمنظور فراهم نمودن بستري مناسب جهت ايجاد فضاي همكاري و پشتيباتي از فناوريهاي نوين در جهت ايجاد و توسعه مشاغل خانگي ساحلي با بكارگيري دانش فني، تجربي و تخصصي اداره كل شيلات استان و مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور چابهار بيان داشت.

  در اين بازديد؛ اشكان اژدري رئيس مركز تحقيقات شيلات بيان داشت: اهميت ذخاير ساير آبزيان دريايي از جمله خيار دريايي، جلبك هاي دريايي در سواحل مكران ويژه و غيرقابل انكار است.
وي در جريان اين بازديد به شرح و تفصيل وضعيت پرورش جلبك دريايي (بويژه جنس  ulva به عنوان كاهوي دريايي) و لابستر به عنوان گونه ارزشمند بعد از خاويار و به عنوان لوكس ترين محصول شيلاتي دنيا در راستاي ايجاد مشاغل آبزي پروري خانگي و صنعتي در سواحل مكران و كشور پرداخت.
اژدري، ظرفيت ساختاري و دانش موجود در مركز و پيكره مؤسسه تحقيقات علوم شيلاتي را به عنوان پشتيبان اقدامات توسعه شيلاتي ستاد مكران اعلام داشت و ضمن تأكيد بر اينكه شيلات مي تواند مولد اصلي اشتغال پايدار ساحلي و دريايي در منطقه مكران باشد خواستار همكاري هاي متقابل و هم افزايي بيشتر ستاد توسعه سواحل مكران  و حمايت از فعاليت هاي پژوهشي و  ترويجي شد تا فعاليت هاي پژوهشي انجام شده در سطح    trl 5.6با اقدامات حمايتي به صنعت و اجرا منتقل و زمينه اشتغالزايي را فراهم آورد.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)