امروز : جمعه 31 فروردین 1403 بروزرسانی:1403/01/27

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

12:27 AM 1400/10/12 تعداد بازدید: 209
نشست فرهنگي نماز و مهدويت با حضور حجت الاسلام سيد علي سجادي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره كل شيلات استان، حجت الاسلام محمدجواد عبداللهي نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت شهرستان چابهار، معاونين، مسئولين و رؤساي ادارات شيلات استان، مركز تحقيقات شيلاتي آبهاي دور و ساير پرسنل شيلات استان در محل نمازخانه اداره كل شيلات استان س وب برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام سجادي ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام دهه فاطميه و گراميداشت هفته بصيرت در خصوص شأن نزول سوره كوثر بياناتي ايراد نمودند.

در ادامه حجت الاسلام عبداللهي با عرض تسليت سوگواري شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، دومين سالگرد شهادت حاج قاسم سليماني و گراميداشت روز بصيرت بيان داشتند: اگر به صورت اجمالي به نظام هستي نگاه كنيم مي بينيم كه براساس يك برنامه منظم به سوي يك هدف مشخص طي مسير ميكند و آن هدف به سعادت و كمال رسيدن بشريت است و يكي از اساسي ترين راه هاي به سعادت و كمال رسيدن انسان اقامه نماز است.

وي ادامه دادند: اگر نبوت با پيامبر اكرم (ص) به پايان رسيد اما وصايت همچون گذشته ادامه دارد و همانگونه كه ساير پيامبران براي خود وصي و جانشين معرفي نمودند پيامبر گرامي اسلام (ص) نيز براي خود جانشيناني مشخص نمودند كه امامان معصوم عليهم السلام هستند.

ايشان در خصوص اقامه نماز افزود: نماز سايه بان و پناهگاهي براي رسيدن به كمال و سعادت است و يكي از موانع پيمودن راه كمال و سعادت شيطان مي باشد و براي جلوگيري و مبارزه با مكر و حيله هاي شيطان با اقامه نماز خود را مخلص نمائيم كه شيطان بدانجا راهي ندارد و بنا به فرمايش امام زمان (عج) هيچ عملي به اندازه نماز پوزه شيطان را به خاك نمي مالد.

نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت در پايان عنوان نمود: مهدويت و انديشۀ ظهور حضرت مهدي(عج) بخش مهمي از عقايد اسلامي به حساب مي‌آيد كه بر اساس بشارت‌هاي پيامبر گرامي اسلام(ص) ميان تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامي شكل گرفته است. احاديث مربوط به حضرت مهدي(عج) در بسياري از كتاب‌هاي معروف اهل‌سنت نيز آمده است و با دقت كافي در اين احاديث مي‌بينيم كه بين دو مذهب تشيع و تسنن مشتركات زيادي در رابطه با امام زمان وجود دارد و همانگونه كه به قيامت اعتقاد و يقين كامل دارند در اين خصوص هم اين اعتقاد و مقبوليت نيز وجود دارد.

روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)