امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی:1403/02/04

گالری تصاویر
برای دیدن تصاویر بعدی روی تصویر کلیک نمایید

6:13 AM 1400/05/23 تعداد بازدید: 212
سياه پوش كردن محيط اداري در استقبال از ماه محرم

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات استان سيستان و بلوچستان،  باري ديگر ماه محرم از راه فرا مي‌رسد و غم و اندوه در دل عاشقان اباعبدالله الحسين(عليه‌السلام) مي‌نشيند، اندوهي بي‌پايان كه در فراق ارباب بي‌كفن و 72 تن از ياران باوفايش در ذره ذره زندگي انسان‌ها نقش مي‌بندد.
  نام محرم همواره با رشادت‌هاي انسان‌هايي بزرگ همراه است، انسان‌هايي كه در آن برهه حساس از وفاداري و جان نثاري دريغ نكردند و با خدا ترسي، هماهنگي و وفاداري، خالق حماسه‌اي بزرگ شدند.
  آري محرم باري ديگر در راه است، ماهي كه قلب‌هاي عاشقان به دور از هر گونه حزب و گروه و جناح خاصي براي امام شيعيان مي‌تپد، مردماني كه در اين ماه از جان و دل براي عزاداري شهادت سيد سالار شهيدان و ياران با وفايش بر سر و سينه مي‌زنند و مراسمات مختلفي را در مساجد، تكايا، حسينيه‌ها و .. برپا مي‌كنند.
امير فتوتي رئيس اداره روابط عمومي، هماهنگي و امور شهرستانهاي اداره كل شيلات استان گفت: بمناسبت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اداره روابط عمومي، هماهنگي و امور شهرستانها اقدام به فضا سازي و سياه پوش كردن محيط اداره كل و نصب پرچم و كتيبه كرد.
وي افزود: از آنجا كه ماه محرم يادآور حادثه كربلا و عاشوراست، فرا رسيدن آن دلها را اندوهناك مي كند و شيفتگان امام حسين(ع) نيز از اول محرم همه جا را سياه پوش مي كنند و به ياد آن امام شهيد، به عزاداري مي پردازند.
وي خاطرنشان كرد: چراغ فروزاني كه اباعبدالله الحسين(ع) روشن كرد، روشنايي بخش راه پيروان او شد بنابراين دوستداران و شيفتگان آن حضرت وظيفه دارند با عزاداري و سوگواري اين مشعل هدايت را همواره روشن نگه دارند.

فایل های پیوست :

ارسال دیدگاه

( دیدگاه ثبت شد)